Ponieważ wszędzie jest - to i tu być musi,ja swoje zestawienie podam później,bo teraz za mało widziałam:D
Jedziem.
1. Ostatni cesarz
2. Pod osłoną nieba
3. Ostatnie tango w Paryżu
4. Mały Budda
5. Rzymska opowieść
6. Marzyciele
7. Ukryte pragnienia
********************************
zaraz siadam do "Konformisty", ponoć to szczytowe osiągnięcie Bertolucciego.
Mój TOP 5:
1. Ostatnie tango w Paryżu
2. Konformista
3. Ostatni cesarz
4. Ukryte pragnienia
5. Mały Budda
Widziałem jeszcze "Pod osłoną nieba", Marzyciele" oraz nowele z wiolonczeli.
1. Ukryte pragnienia
2. Marzyciele
3. Rzymska opowieść
4. Mały Budda
To niestety wszystkie jakie oglądałam, niemniej jednak, jestem oczarowana filmami Bertolucciego! Pomiędzy miejscami 1 a 4 - różnica punktu filmwebowskiej skali.
ja niestety obejrzałam tylko 3 jego filmy, lecz każdy mnie oczarował:
1. Marzyciele
2. Ostatni cesarz
3. Ukryte pragnienia
1. Wiek XX
2. Ostatnie tango w Paryżu
3. Ostatni Cesarz
4. Strategia pająka
5. Tragedia człowieka śmiesznego
6. Kostucha
7. Marzyciele
8. Konformista
9. Rzymska opowieść
10. Księżyc
Agonia ze zbioru "Miłośc i gniew" wchodzi na 2 miejsce,a Konformista zamienia się z Kostuchą.
Będzie top 10, z góry przepraszam.Choć to może nie jest do końca top, bo kolejność, po 5. pozycji, jest przypadkowa.
1.Besieged.
2.Besieged.
3.Besieged.
4.Besieged.
5. (tu niespodzianka, najbardziej niedoceniony z jego filmów , w moim mniemaniu) Besieged.
6. Il Konformista.
7.Ultimo Tango a Parigi.
8.Novecento.
8.The Dreamers i Stealing Beauty
9.The Sheltering Sky
10. The Last Emperor i The Little Buddha
Zaktualizowany top
1. Ostatni cesarz 10/10
2. Pod osłoną nieba 9/10
3. Konformista 9/10
4. Ostatnie tango w Paryżu 9/10
5. Strategia pająka 8/10
6. Mały Budda 8/10
7. Księżyc 7/10
8. Rzymska opowieść 7/10
9. Marzyciele 7/10
10. Ukryte pragnienia 7/10
Plany: Wiek XX (marzę, żeby zobaczyć), Tragedia człowieka śmiesznego, Kostucha, Partner, Przed rewolucją
1) pod oslona nieba- 10/10
2) ukryte pragnienia 10/10
3) ostatnie tango w paryzu 9/10
4) rzymska opowiesc 8/10
01. OSTATNI CESARZ
02. POD OSŁONĄ NIEBA
03. MARZYCIELE
04. OSTATNIE TANGO W PARYŻU
05. UKRYTE PRAGNIENIA
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Konformista 7,67 21
2 Ostatnie tango w Paryżu 7,30 27
3 Ostatni cesarz 7,21 19
4 Pod osłoną nieba 6,82 11
5 Marzyciele 6,56 25
6 Ukryte pragnienia 6,55 20
7 Księżyc 6,67 3
8 Rzymska opowieść 6,38 13
9 Mały Budda 6,00 11
Ponadto:
10 minut później: Wiolonczela 6,67 9
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Konformista (1970) 7,63 30
2 Ostatnie tango w Paryżu (1972) 7,52 42
3 Wiek XX (1976) 8,33 6
4 Ostatni cesarz (1987) 7,41 27
5 Marzyciele (2003) 6,76 37
6 Pod osłoną nieba (1990) 6,86 14
7 Ukryte pragnienia (1996) 6,54 28
8 Rzymska opowieść (1998) 6,18 17
9 Mały Budda (1993) 5,76 17
Ponadto:
10 minut później: Wiolonczela (2002) 6,80 10
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Konformista (1970) 7,74 69
2 Ostatni cesarz (1987) 7,60 84
3 Ostatnie tango w Paryżu (1972) 7,57 95
4 Wiek XX (1976) 7,45 29
5 Strategia pająka (1970) 7,31 16
6 Pod osłoną nieba (1990) 6,97 36
7 Przed rewolucją (1964) 6,85 13
8 Marzyciele (2003) 6,58 80
9 Kostucha (1962) 6,59 22
10 Ukryte pragnienia (1996) 6,47 57
11 Rzymska opowieść (1998) 6,40 25
12 Mały Budda (1993) 6,24 38
Filmy nowelowe (reżyser segmentu):
10 minut później: Wiolonczela (2002) 6,56 16
1 - Pod osłoną nieba - 10
2 - Ukryte pragnienia - 8
3 - Marzyciele - 7
4 - Mały Budda - 7
5 - Ostatni Cesarz - 7
6 - Ostatnie tango w Paryżu - 7
7 - Księżyc - 6
8 - Konformista - 5
-----------------------------------------
9 - Rzymska opowieść - 3
1 - Pod osłoną nieba - 10
2 - Ukryte pragnienia - 8
3 - Wiek XX - 8
4 - Marzyciele - 7
5 - Mały Budda - 7
6 - Ostatni Cesarz - 7
7 - Ostatnie tango w Paryżu - 7
8 - Księżyc - 6
9 - Strategia pająka - 6
10 - Przed rewolucją - 6
11 - Kostucha - 6
12 - Konformista - 5
13 - Tragedia człowieka śmiesznego - 5
14 - Ja i ty - 5
15 - Partner - 5
16 - Rzymska opowieść - 3
1. Ukryte pragnienia 10/10
2. Marzyciele 7/10
3. Pod osłoną nieba 6/10
4. Ostatni cesarz 6/10
5. Ostatnie tango w Paryżu 5/10
1 Rzymska opowieść 10/10
2 Ostatnie tango w Paryżu 9/10
3 Pod osłoną nieba 8/10
4 Marzyciele 8/10
5 Ukryte pragnienia 5/10
1. Konformista
2. Ostatni cesarz
3. Marzyciele
4. Ostatnie tango w Paryżu
5. Przed rewolucją
6. Io e te
7. Ukryte pragnienia
"12 registi per 12 citta" nie brałam pod uwagę. Innych filmów BB nie oglądałam.
1. Ostatni Cesarz 10/10
2. Przed Rewolucją 10/10
3. Ostatnie Tango w Paryżu 9/10
4. Pod osłoną Nieba 9/10
5. Konformista 9/10
6. Kostucha 9/10
7. Ukryte Pragnienia 8/10
8. Marzyciele 7/10
9. Mały Budda 7/10
W planach La Luna i Novecento.
0 "PEWNEGO ROKU NA DZIKIM ZACHODZIE" - 10/10 za scenariusz do filmu Sergio Leone
1 "Ostatni cesarz" - 10/10
2 "Marzyciele" - 8/10
3 "Ukryte pragnienia" - 8/10
4 "Ostatnie tango w Paryżu" - 6/10
5 "Konformista" - 1/10